Hundslagsmål och hingstvisning

Idag när jag var klar i stallet så åkte jag till mamma en sväng. Idag var det hingstvisning utanför Skara på Skålltorp. Magnus skulle visa Baltimore, så jag släpade med mamma dit, eftersom vi ska betäcka Turbina med Baltimore i år. :) Visade sig att om man bokade en av de hingstarna som visades så fick man 500 kr i rabatt! Alltid bra!

Ute hos mamma så hade jag med mig Melvin och Lola som vanligt. Vi gick upp mot huset och Bobo kommer efter Melvin och helt oprovocerat flyger han på honom! Han bet sig fast i Melvins högra framben och vi fick slita loss honom. Fy fan, det var hemskt och det är andra gången det händer! Melvin har lite ärr på höger sida om huvudet och nu haltar han och är svullen. :( Man mår så himla dåligt när man ser hur ont han har.

Nu när jag kom hem från Skålltorp så låg han bara vid dörren, reste sig inte ens upp för att hälsa på mig. DET är ovanligt kan jag säga, har aldrig hänt! Så vi kramades och gosade på golvet en stund, stackars liten.. :`(

Avlivning är det enda rätta för Bobo, men att få hans ägare att förstå det,, Det är en helt annan femma.. En normal, frisk hund, flyger inte på en hund som visar underkastelse och som knappt är könsmogen! Så är det bara! Melvin har aldrig gjort honom nåt, de lekte jättebra ihop när Melvin var valp. Melvin biter ju inte tillbaka heller, han är ju så långsam i rörelserna och har underbett, så han får inget grepp om han skulle bita, så han får ju ingen chans att försvara sig, han får ju bara ta stryk..

Blä! Annars har det varit en underbar dag med sol! Har nog fått lite färg.. :)
Imorgon ska jag ut till mamma igen, ska träffa Jennie som är i trakterna och hälsar på! Så vi tänkte ta en ridtur imorgon! Får se vilka vi ska rida bara, kan inte rida Mr, för han är barfota och sjukt ömfotad.. Så det får bli några av inackorderingarna. Har ju inte ridit Paragon, Corlando eller Kairos, så det finns ju några att välja på!  :)


Tsarevitj 1139


Baltimore 1178


Ludwigs Champion 1129

Kassa bilder, inte lätt att ta bra bilder i ett ridhus tyvärr... Kan inte använda blixt och utan blixt blir det suddigt...









'

Kommentarer
Postat av: Sanna

Usch och fy, vad hemskt, Anna! Vem är Bobo, hur kom ni över honom? Stackars Melvin.. :(

2009-04-17 @ 11:13:50
Postat av: Anna

Bobo är ju Stures hund, mammas snubbe. Han är kvar hos mamma när Sture åker till sthlm... :(

2009-04-17 @ 19:47:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0