Solig dag med ridning

Idag efter jag varit hos Magnus åkte jag direkt ut till mamma och åt lunch. Jennie kom förbi också, eftersom vi skulle rida lite i det fina vädret! Hon red Corlando och jag red Paragon. Corlando är ju helskodd, men Paragon har bara skor fram, så när vi red på grusvägen så blev han himla ömfotad tyvärr.. :( Så vi red in en sväng i skogen, sen vände vi och jag ledde honom hem på grusvägen. Vi red lite dressyr i mammas ena hage som är tom. Det gick ganska bra för att vara första gången för oss båda. :) Paragon var bara väldigt tung att rida, ganska stark och stum i munnen.. Men Corlando verkade väldigt pigg och flög fram! Såg väldigt lätt och fin ut. Jennie tyckte han var trevlig, så vi ska rida en sväng imorgon också.
 
Senare på eftermiddagen tog jag in Sune och tänkte att jag skulle rida honom lite, det var ganska längesen. Johanna tog en sväng på Joker samtidigt. Det gick riktigt bra och jag blev positivt överraskad. Tidigare när jag ridit Sune har han varit så stark och inte lyssnat, varit nervig och allmänt jobbig. Idag lyssnade han och arbetade på bra! Så fort han gick i form så hade man inget i handen, men han är ju ganska omusklad (fet), så han orkar ju inte hur länge som helst. Men jag var glad att jag tog honom på en tur, ska göra det imorgon också, istället för Paragon.


So Light
"Sune"


Paragon


Corlando


Kommentarer
Postat av: Towe

Oh fina fina sune saknar Nytt träns?

2009-04-17 @ 22:22:48
URL: http://towiss.blogg.se/
Postat av: Anna

Jo, det var ett nytt träns.. :) men den där bilden är från i somras.. Hade ingen kamera igår.. :( Ska rida idag, tar nya bilder då. Har Mr's hubertusträns på honom. Han är jättefin i det speciellt med den matchande stübbensadeln.. ;)

2009-04-18 @ 07:14:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0