Mina hundar

Vad heter din hund?

Tuffskin's Geisha Dream Girl (Lola)

Varför valde du just det namnet och vilka andra namn funderade du på?

Tuffskin's Geisha Dream Girl:
Är Lolas kennelnamn som uppfödaren kommit på.
Lola: Jag hade faktisk svårt att välja namn till henne och bad vänner och familj om hjälp. Anette, min bonusmamma, skickade ett sms med ett namn och det var "Lola". Det var så klockrent rätt på henne, så Lola blev det!

När är din hund född?
10 april 2005

Vilken ras är den och vilken färg har den?

Chinese Crested, kinesisk nakenhund. Hennes färg heter blå i stamtavlan, men på vntern är hon likgrå och på sommaren är hon läckert svart/brunbränd.

Vad väger din hund?
För mycket.. Runt 7 kg.

Vart köpte du hunden och vad kostade den?
Jag köpte henne från min dåvarande chef i Hagsätra på halvfoder, vilket innebär att uppfödaren får första kullen och jag fick henne då för halva priset, 6000 kr.

Varför valde du just den rasen?
Jag jobbade extra i en djuraffär där chefen födde upp chinese crested och hon hade en naken och en pufftik. Den nakna, Bimbo, var min favorit. När hon sedan skulle ha sin sista kull så sa jag till Elisabeth att om det blev en naken tik i kullen, så ville jag köpa den. Det blev 4 valpar, 3 nakna, 1 puff. Alla hanar, utom en av de nakna. Lola!

Har du deltagit i några tävlingar med hunden?
En utställning, borde ställa henne igen...

Är hunden rädd för något?
Raketer och smällare....

Vill du ha fler hundar av samma ras?
Ja, men inte just nu. Räcker med två.

Kan hunden några konster och lydnad?
Nja.. Det är lite under hennes stolthet att hålla på och tricksa.. :) Hon är inte ouppfostrad, men jag har inte haft nåt intresse av att träna henne. Vi njuter av varandras sällskap bara.. :) Hon vet vad jag vill om jag vill nåt.


Kommentarer
Postat av: Towe

Världens finaste lilla Lola =) <3

2009-04-08 @ 19:13:10
URL: http://towiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0