Valborg

Idag jobbar jag 8-12 och 15.45-21.15.. Tjohoo!
Blir nog inte mycket Valborgsfirande för min del... Sitter här nu och bävar för att behöva jobba första dagen ensam på äldreboendet. När man jobbar kvällen där så är man ensam.. Kul! Jag vet inte ens vad de som bor där heter... Kommer nog gå lysande. Spelar det nån roll om de ligger i sin egen säng? OBS! (Ironi, för de som inte är begåvade med humor.)

Apropå humor.. Jag gick och funderade lite idag när jag mockade. Man hinner fundera ganska mycket när man mockar till 13 hästar, jag tror nästan det är skadligt att fundera så mycket som jag gör och sen inte ha nån att vädra tankarna med. Undrar ni vart jag är nån gång när jag är försvunnen så kan ni kolla på psyket.

Det jag funderade på iaf var killar (ovanligt) och vad jag faller för hos killar. Och detta är just humor! Jag har fan abstinens efter roliga killar. Det finns ju inga! Snygga killar i all ära, men oftast är de för jäkla tråkiga. En snygg tråkig kille eller en halvful asrolig kille? Jag väljer lätt den halvfule. Inte helful, det funkar inte. Man ska ju ha något fint att titta på också mellan skratten. Eller halvfint.

Jag får se om jag åker förbi Strand när jag slutat jobba. Det ska ju grillas där och firas Valborg.. Hmpf.. Jag ska hämta min Ben & Jerry's glass som jag glömde där sist och gå hem och bojkotta allt vad Valborg heter. Känner mig inte alls bitter... Inte alls, jag vill inte alls festa, träffa kompisar, gå ut på Plantis premiären, ha sovmorgon på fredag, Jag sitter hellre ensam hemma, äter glass, lägger mig i tid och går upp 06.45 och jobbar. Mycket hellre.

Imorgon blir det roligare dock. Då ska jag och Per och några till åka till Skövde och käka sushi på Voda och sen gå på bio och se Wolverine. Gött gött! Först ska det jobbas och sen ska det tvättas bara.. Men det blir ju ett bra avslut på dagen iaf. :)


Humor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0