Jelly

Ska vara lite tråkig och bara upprepa mig igen. Hade en bra förklaring i mitt tidigare inlägg att min hjärna känns som passerad gelé och det är fan precis så det känns!

Jag vet inte vad jag tänker riktigt. Tankarna flyter ihop med dagdrömmar, nattdrömmar och mardrömmar. Kan inte fokusera på nånting riktigt egentligen. Alla mina tankar känns som en enda stor dimma. Och detta utan alkohol.

Vill ni uppleva detta fenomen så se till att jobba ca 6 månader 6-7 dagar i veckan. Gärna 2 pass om dagen för ultimat effekt. Trodde jag skulle somna stående på jobbet på kvällen när jag jobbade igår 8-12 och 14-21. Hade lätt kunna gått och lagt mig i nån utav gamlingarnas säng, bara jag fick sova. Det är inte det att det är jobbigt att jobba dubbla pass nån gång ibland, men 5-6 dar i veckan är lite rough.

En tjej på jobbet klagade på att hon jobbat 13 dagar i rad. haha.. Jag smålog lite och tänkte "semester!".
Sist jag kollade kalendern (vilket händer varje dag) så jobbade jag 35 dar i rad. Jag ser mig själv som ledig när jag bara jobbar på ett jobb/dag.

En rolig snubbe skrev på facebook att jag skulle vara tacksam för att jag hade 3 jobb. Visst, jag är glad att jag slipper sitta hemma, men han som sitter på ett välbetalt heltidsjobb är väl ändå den som ska vara mest jävla tacksam och glad? Vi kan byta anyday, utan problem.

Idag jobbade jag 7-16 och sitter nu hemma och känner mig värdelös som inte hittar på nåt när jag väl är ledig, men jag orkar bara inte. När man väl har kvällen fri och kan göra nåt så får man skuldkänslor för att man inte tar till vara på det. Dagen känns bortkastad i princip. Önskar jag kunde vara ledig en hel helg. 2 lediga dar. Underbart.

Kollade mina kommande dagar, onsdag blir rolig. 9-22. Veckan efter har jag ett annat härligt pass, 13-09. Tur att det är sovande jour på natten. Annars är det bara vanliga turerna. 8-12 och 14-21, eller 8-12 och 15.45-21.15.

Men vem klagar? Inte jag. Jag är skitnöjd!



Du ser ju hur jävla glad hon är...

Kommentarer
Postat av: Lindis

Blir inget Sthlm va?

2009-08-17 @ 19:07:14
Postat av: Räkisch

inte den närmaste framtiden iaf.. Får vänta tills jag är riktigt utbränd och kan vara sjukskriven. ;) DÅ kanske..

2009-08-17 @ 19:45:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0