Bra planering

Halv fyra idag så tänkte jag åka till jobbet. Satte nyckeln i låset på bilen, tvärstopp. Får inte ens in nyckeln i låset.

Ringde jobbet: Ehm, hej! Jag kommer inte in i min bil!
Det var lugnt, för jag börjar inte jobba förrän 17.30 påminde de mig, så ingen panik. Jag kommer nog in i bilen tills dess. Sen var det bara den där lilla detaljen att det är minusgrader ute. Och jag har sommardäck. det var ju regn igår liksom. Isgata idag.

Jag vet att jag är kass på att planera, förutseende är inte mitt andra namn liksom.

Jag lever i nuet, är impulsiv, gör först, tänker sen. Vilket ofta leder till huvudvärk och det är ofta som jag förbannar mig själv att jag aldrig lär mig. Det är ofta som andra förbannar mig också. Speciellt min bror. Han är duktig på det, rent utsagt expert. Han har nog en högskoleutbildning när det gäller att tala mig till rätta.

Men lär jag mig nåt?

Nä.

Får se om jag kommer fram till jobbet. Vet precis vad Micke hade sagt. Hör hans röst i mitt huvud.



- Vad fan tänker du med Syrran?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0