Julgransslakt

Idag åkte jag och Johanna ut till min mamma för att leta upp en julgran till mig. Johanna tänkte inte ta nån själv eftersom hon flyttar från sin lägenhet den sista dec. MEN så blev det inte, eftersom vi åkte hem med bilen inklusive två inpressade julgranar plus två hundar som fick dela säte med Johanna.

Vi hittade två praktexemplar till granar, men jag får alltid lite ångest när jag ska kapa ner trädet. Samma förra året. Vad har jag för rätt att klampa in i skogen för att såga ner ett träd som jag ska pynta? Det går över ganska snabbt, för det är ju ändå jättemysigt med jul och julgran.. Klä granen och allt det där mysiga. Men det är samma sak varje gång jag sätter sågen mot trädet.. Ångest..

Larvigt kanske.. Det är ju bara en gång per år som man gör så.


Papi och Jackie spanar efter Johanna - Granjägaren.

Pajas och katt

Johanna, nöjd med jakten.

Jackie och Papi börjar lessna.

Pajas smakar katt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0