Nästa på listan

Detta kommer bli nästa bok jag ska läsa. Ska bli intressant. Man har ju sett filmen Walk the Line, men det är väl
tyvärr känt att filmer som baseras på böcker sällan lever upp till förväntningarna. Jag är inte den typen som läser krminalromaner och annat skit, jag läser i pincip enbart självbiografier. Finner det mer intressant och givande att läsa om något som hänt, om någon som levt ett intressant liv, att lära känna personen bakom musiken tex, och vad musiken betyder för dom, meningen bakom vissa låtar och så.

Har läst Lemmys självbiografi "White Line Fever". Och det, mina damer och herrar, är en komplett galen man, med en jävligt skön humor och livssyn. Garvade högt flera gånger när jag läste boken. Han är killen (gubben) som tycker att en flaska Jack Daniel's, är en perfekt dryck att nyktra till på.

Sen läste jag Mötley Crües "The Dirt", också intressant läsning om ett av världens största band. Hade nog gärna läst en biografi om varenda bandmedlem, för det blir lite ihoptryckt när det ska handla om allas livserfarenheter i boken. Kommer läsa Nikki Sixx's "Heroin Diaries" när jag får tillbaka den från Kata.. :P

Jenna Jamesons "Att älska som en porrstjärna - En sedelärande berättelse", är ju också en berättelse i sitt eget slag. Att komma under huden på en porrstjärna, som visar allt på film utom personlighet. Tragiskt livsöde, givetvis. Vilken ung tjej vaknar och tänker "Jag vill göra mina föräldrar stolta... Jag blir porrstjärna!"?   

Traci Lords "Nattens barn", var också bra. Tragisk givetvis. Ändå intressant läsning till varför man börjar strippa och spela in porrfilmer som minderårig.

Slash biografi har jag precis börjat läsa, men glömde boken hos en kompis, så måste hämta tillbaka den nån gång så jag kan läsa färdigt om kleptomanen Slash som lyckades sno en gummibåt från en affär. Uppblåst... :P

Näst på tur står även Keith Richards, alla som älskar Jack Sparrow i "Pirates of the Caribbean" vet väl att Johnny Depp inspirerades av just Keith Richards? Keith spelar även Jacks pappa i trean. :) Även Anthony Kiedis från Red Hot Chili Peppers och Marilyn Manson... Mumma!

Johnny Cash : självbiografin  The dirt : bekännelser från världens mest ökända rockband / Mötley Crüe med Neil Strauss
 White line fever : självbiografin Att älska som en porrstjärna - en sedelärande berättelse
  The Heroin diaries : spillror ur ett rockstjärneliv Nattens barn
 Slash Keith Richards : biografin
SCAR TISSUE Marilyn Manson : den långa vägen ut ur Helvetet


 


Kommentarer
Postat av: Lindis

Jag är inte den som läser biografier och annan skit, men ´å andra sidan har jag bara läst typ 2-3 biografier så ja kan inte uttala mig om det. Däremot älskar jag kriminalare, för där läser jag allt som är svenskproducerat. Btw så räknar ja inte heller Twilight Saga som biografi, men men.. :-P

2009-12-07 @ 16:52:31
Postat av: Anna

Nä, Twilight är en saga som sagt, skrev att jag i princip enbart läser bios, självklart finns det undantag. Twilight är inga böcker jag hade läst om jag inte sett filmen. Fortsätt med dina kriminalare du, så fortsätter jag med mina biografier.

2009-12-07 @ 20:43:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0