Kärlek

Tänk om man nån gång kunde hitta rätt person att dela livet med. Hur hittar man rätt? Hur vet man att det är rätt? Man säger ofta att "tar det slut, så var vi inte menade för varandra". Då kommer pessimisten Anna in i bilden och tycker att "Det är ju ett sätt att se på det. Eller ett lätt sätt att glömma och gå vidare."

Tänk om man har träffat den rätte, men sumpat det? Får man fler chanser då? Finns det nån annan som kommer vara lika rätt? Tänk om man träffat den rätte, inte insett det och sumpat det.. Tänk om man inte får fler chanser?

Intalar man sig att man inte var rätt för varandra för att det tar slut, så har man iaf hoppet kvar, att nånstans där ute finns den där personen, den rätte.

Man säger också att man vill hitta den rätte att skaffa barn med, bilda familj.. Jag vill ha mer än så. Jag vill inte ha nån jag bara får barn med (om det nu händer..) Jag vill ha nån som jag får se mina barnbarn växa upp med. The whole shebang. Ni vet när man ser gamla par på stan gå och hålla varandra i händerna? DET vill jag ha.  

Först ska jag bara hitta Mr Right... Wish me luck...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0