Metaltown 2009

Igår blev det efter mycket stress och jäktande. äntligen Metaltown!

Dagen började med att jag jobbade 8-10.30. Åkte hem, ut med hundarna, duscha, fixa mig i ordning, tåget gick 11.50, lite panik, slänger mig i bilen till banken för att ta ut lönen, som jag får på utbetalningsavi. Kommer in på posten där det är säkert 30 pers i kö, helvete! Springer till bilen, ringer Jenny och kollar om det är ok att låna pengar av henne om jag inte har tillräckligt med pengar. Det var ok, men jag åker till Ica för att hämta ut mitt nya bankomatkort, tar ut pengar till tåget, phew!

Kastar mit i bilen igen, kör som en dåre till tågstation, kör längst fram på parkeringen, fullt! Fan! Vänder och lyckas göra en grym parkering inkluderad slirning i gruset så dammet rök. Springer som en dåre genm station, eftersom tåget står inne på station. 11.49 sitter jag på tåget. Något andfådd.. Men, men! Metaltown, Here I Come!!

Jenny kliver på i Floby och när vi kommer fram till göteborg så blev det burger king, eftersom jag inte ätit sen kl 7 på morgonen.. Lite hungrig. Sen hällde jag ut colan och fyllde på med medsmugglad öl.. Hihi.. Busigt... :) Kände mig som 14.. Efter mycket om och men så får vi veta att vi ska hämta armband för att slippa köa i flera timmar vid ingången. Sagt och gjort så gick vi till Schock och fick armband. När vi kommer till Frihamnen så går vi längst fram och frågar vart vi med armband ska ta vägen.

- Längst bak i kön! Säger en något grinig och otrevlig vakt. - Men sug min röv!

Det var inte en liten kö om man säger så.. Efter nån timme ungefär så ser vi äntligen entrén. Då påpekar någon att vi har armband och säger att vi ska gå till en annan kö.. Helvetes jävla as! Det var inte ens en kö, det var bara folk som gick in! Härligt härligt när man stått och köat i onödan...

In kom vi iaf och mötte upp Per och Robban. Sen var det öl, rock och vattenkrig typ.. Så jävla kul!
Mötte även upp Valle, Ludde och Hallberg. Höjdpunkten var helt klart Volbeats spelning.. Jag fick sitta på Pers axlar så jag kunde se nåt.. De var sååå jävla bra!

Ser redan fram emot nästa år!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0