Söndagen och måndagen

I söndags var det ju mors dag. Jag var inte bakis när jag vaknade, så det var ju skönt. Mamma blev lite förvånad när hon ringde vid halv 9 och jag var vaken. Hon berättade att Gittans häst hade fölat under natten. Jag spelade med lite och sa att vi kunde höras sen.

Gjorde mig i ordning, tog med hundarna och åkte till Willy's och köpte blommor och ett kort. Åkte ut till mamma, som inte var hemma. Hon var hos Gittan och tittade på fölet. När hon kom hem sen så såg hon inte blommorna på en gång, men när hon gjorde det blev hon jätteglad. När hon läste kortet så började hon gråta.. Hon är så känslig min lilla mamma.. :) Och jag började gråta bara för att hon grät, även om det var lyckotårar.. :)

Hon trodde väl att jag glömt att det var mors dag, men tji fick hon! :)

Igår åkte jag med en kompis till Gällstad. Gick till Strand först och lånade hans ena hjälm, eftersom det skulle åkas mc. :) Och helvete vad det gick.. 240 km/tim tror jag det gick som snabbast.. Läskigt när man åker i 150 och tycker att det känns långsamt... :P Varhelt död efteråt, man sitter ju och spänner alla muskler i hela kroppen när det går så fort.

Anyways.. Idag har jag bara jobbat. Försökte kolla på Nimh's Hemlighet, men somnade som en stock. Var precis ute med hundarna och det var inte alls varmt och skönt. :( Så nu blir det väl en film och lite té.. Börjar känna mig lite halvkrasslig, ont i halsen och nyser för jämnan. Inte bra, det är ju volvofest på fredag!!


Nyaste tillskottet i Gittans stall, en liten quarterhingst, 1 dag gammal.


Nimh's Hemlighet, en klassiker.





 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0