Aldrig får man ha nåt ifred! ... Eller?

Igår tänkte jag vara duktig och tvätta, det var ledigt hela dagen i tvättstugan. Så glad i hågen studsade jag iväg o hämtade  min tvätt, stoppade in min fina pläd som jag fick av Fredrik i Östersund, satte på maskinen och så startade den.. Inte! Slog mig för pannan:

- Fan! det är ju söndag!

Då får man inte tvätta.. Så de stänger av tvättmaskinerna då. Och luckan gick inte att öppna, så jag kunde ta ut min filt. Skit! Jaja, jag får hämta den imorgon bitti tänkte jag. Så idag när jag gick ner så var det någon som tvättade och hade startat maskinen med filten i.

- Jaa, tänkte jag.. Jag får gå ner sen o hämta den då. Sen när jag går ner, så är maskinen tom och torkrummet är låst!
- Men vad faaan! Ska de sno min filt nu också!? Ge fan i mina grejer!

Går upp, skriver en lapp att de kan vara snälla o lämna min filt, så jag kan hämta den. Jag går ner vid 11 och är riktigt irriterad. Då är torkrummet upplåst och tomt och på bänken ligger min filt, med en lapp på sig..



Hej! Denna filten är tvättat och klar

Jag blev varm i hjärtat och skämdes lite.. Att man alltid ska tro det värsta om folk! Har vi så lite tilltro till varandra? Varför ska man bli förvånad när nån gör något snällt mot en? Så fort någon är snäll så tänker man genast att det är nån baktanke med det.. Jag tänker försöka bättra mig där och ha lite mer tilltro till att det faktiskt finns bra människor som lyser upp tillvaron lite..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0