En dag i stallet

När jag kom till stallet imorse så var Magnus redan där. Det visade sig att han skulle åka med Tjeckov till Skara Djursjukhus. Han tyckte det var dags att kolla upp vad det var för fel på hans ben. Han har ju varit lite halt, lite ojämn till och från tydligen, så nu skulle han undersökas. Jag lastade honom och han var jättesnäll. Klev på direkt, inte som Mister som slet sig och sprang ut på 90-vägen... *suck*

Dagen i stallet flöt väl på lite sådär.. Hände en massa småsaker hela tiden, skottkärran välte med spån i, jag slog i händerna i dörrkarmar, Baltimore lyckades trampa mig på foten, precis där det inte är stålhätta. När man blir irriterad så blir det ju bara mer och mer saker man irriterar sig på.. Jag var inte klar förrän 11.45 med allt.

Magnus kom hem sen, lite stressad, så jag hann inte fråga hur det gått med Tjeckov, men han kom hem med ett stort bandage på vänster bak, så de borde ha hittat nåt. Magnus sa åt mig att inte släppa ut Cous-Cous i hagen, för det skulle komma folk och titta på henne. Det gäller att inte fästa sig för mycket vid nån av dessa hästar. Alla har ju en prislapp. Även Tjeckov.. :(

När jag kom hem så slängde jag mig i duschen, tog med hundarna ut och mötte Alexandra vid försäkringskassan. När vi var klara där så körde jag henne till Lärcenter där hon skulle prata med nån lärare. Efter allt det var klart så åkte vi hem till mig och kollade lite på en Top Model repris. Sen skulle hon hem till tvättstugan, så nu sitter jag här själv... Daniel ringde förut, han skulle äta med sina föräldrar, sen hade han fotbollsträning kl 20, så han skulle höra av sig sen.. :) Vore kul att träffa honom innan han och Peter drar iväg till Egypten på lördag.. Dom jävlarna... ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0