Ett samtal

Nu på kvällen så ringde Fröken Fransson till mig, lite uppgiven. Var så tråkigt att höra henne så nere, hon som är en sån glädjespridare! Vi kom iaf fram till att vi ska åka ut till min mamma imorgon, så ska hon kika på vårat stall och eventuellt ta dit sin häst. Sen, om vädret är lika underbart som det varit idag så blir det nog en långpromenad med jyckarna! Långt ut i Döve-skogarna.. :)

Jag ska ju flytta min häst till helgen, ska ta hem honom till mamma där han ska få gå på lösdrift. Inte långt kvar till sommarbetet nu! Behöver dra ner på mina utgifter rejält nu känner jag, så hemma hos mamma betalar jag bara för hans foder, hovslagare och veterinär. Det har ju varit billigt att ha honom hos Jenny för 1000 kr/mån, då ingick allt foder och halm, men jag fick släppa ut hästarna på morgonen varannan vecka. Inget större bekymmer. Det blir nog bäst så här ändå, jag är ju hos mamma ganska ofta ändå och pysslar i stallet.

Det är ju ett jäkligt fint stall hon har fått iordning nu, min lilla mamma. Man blir ju så hemmablind och tycker kanske inte att det är så speciellt, men alla som besöker oss blir ju alldeles hänförda! - Vad fiiint! Och så brukar de bli så förvånade över att 15 hästar går alla i samma hage och håller sams! Det är ju ganska vanligt i större stall att man sorterar valackar och ston för sig, eller ponnyer och stora hästar för sig. Vi blandar allt, så länge det funkar så! Dock ska våran ettåriga hingst gå med nån valack när han är klar med sin boxvila.. Vi vill inte ha några fler föl än de som är planerade.. :)



Några av boxarna



Stallet från utsidan


- Var det nån som beställde älg?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0