Jobbe...

Har precis kommit hem från stallet. Fick ta hela stallet själv idag! :) Jag kom dit, sådär lagom förvirrad. Skulle jag vara själv? Stallet var tomt på folk.. Jag tänkte bara -är jag själv så är det ju lika bra att sätta igång, för jag ska ju vara klar runt 11. Så jag satte täcken på de som skulle ut. Kikade ut om det kom nåt folk, men icke.. Så jag tog ut Tjeckov (min lilla favorit... Han är sååå fin!). Då dök Maria upp!

Man känner sig ju som en vilsen valp i början..
- Eh, jag tog ut honom, jag visste inte om du skulle komma eller inte..
- Ingen fara! Det är helt rätt, bara att sätta igång!

Phu! Det finns ju vissa stallnazister har man ju erfarat, som inte vill att man gör nånting om inte de sagt åt en specifikt att göra det.. Så släppte jag ut resten som skulle ut. Gick iväg till det andra stallet och släppte ut de två hingstarna. Den ena skimmeln, vet ej vad den heter än, han är jättesnäll och lugn, men sen har vi Carême, som är lite mer "dansig".. :) Först skulle jag ta på honom grimman.. Jag vet inte hur många gånger han bet tag i den och skulle busa, sen skulle hingstkedjan på, den åkte in i munnen x antal gånger innan den satt där den skulle.. Men, men.. Ut kom dom iaf! :D

Sen var det bara att sätta igång och börja mocka! Tar ju sin lilla tid att komma in i hur alla hästar är, hur de är att mocka till osv. När det var klart var jag lagom svettig. Inte alls i form! Sen var det bara att ströa och väga upp hösilage. Det är totalt 11 hästar i stallet och man väger upp morgon, lunch och kvällsfodringen. Det blir 33 påsar att väga upp det... :) Så allt tar sin lilla tid, även om det inte är jättemånga hästar.

Det känns jättebra att hålla på och jobba i stall igen iaf. Har saknat det och det är skönt att vara trött för att man jobbat fysiskt, inte för att man är uttråkad av att det inte finns nåt att göra.. Min rygg skulle dock behöva sig en genomgång av massör eller naprapat.. Den har nog fått sig en chock nu av alla tunga lyft.. Från 0-100 liksom..

Finns lite fina bilder på den tredje hingsten i stallet, Baltimore, på www.falbygdensstuteri.o.se



Kommentarer
Postat av: Sanna

Nä, för att 11 hästar är inte så mycket? hihi 33 påsar... Jösses, låter som ett himla jobb. :)

2009-03-11 @ 15:55:52
Postat av: Towe

Jäklar vad snygg baltimore är !

2009-03-11 @ 16:59:29
URL: http://towiss.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja, visst är han fiin? :) Och jättesnäll.. :)

2009-03-11 @ 17:14:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0