Ömma händer och dansande hingstar..

Har haft ännu en underbar dag i stallet.. :) Tog lite kort på Tjeckov när jag hämtade honom i hagen. Åh, vad den hästen är fiiin... :) *in löööv*.. När jag skull ta in hingstarna från hagen så började jag med Carême. Jag märkte att han var lite "dansig" och man har inte alltför mycket att säga till om.. Han stegrade sig en gång, men vi kom in i stallet oskadda iaf. :) När jag sen skulle ta in skimmelhingsten (Colton... nånting..) var han HELT galen i hagen, stegrade, sparkade bakut, rusade runt, hoppade rätt upp i luften och så.. Jag stod utanför hagen och bara tittade.. Snart lugnar han ner sig, tänkte jag, men icke.

Medan han höll på så hämtade jag två ston som skulle ut i hagen, så han fick busa av sig lite. När de två var ute var han lugn som en filbunke igen. Kom fram till grinden och lät mig ta honom. Han travade lite på vägen till stallet, men han går ju bättre att kontrollera än Carême iaf.. :)

När jag var på väg hem från stallet så ringde mamma och undrade om jag kunde komma förbi hos henne och hjälpa henne med att hålla T-Rose. Han måste få sitt penicillin injicerat med spruta. Inte så populärt för hans del... Så jag åkte förbi Mister, fixade allt där, hämtade Lola hemma och åkte iväg till mamma.

Det gick ganska bra med T-Rose, det enda var att när jag höll i bremsen, som ska göra honom lugnare, så smäller han till med huvudet, så min hand hamnade mellan hans huivud och en trästolpe.. Så jag är lite svullen över knogarna nu på vänster hand.. I stallet tidigare så slog jag i höger hand i dörrkarmen när jag skulle köra ut en skottkärra.. Så mina händer är lite ömma nu, så att säga.


Tjeckov ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0