Punkens Romeo & Julia

Hade en jättebra dag i stallet idag, var klar med allt kl 11 och det kändes riktigt skönt!

Jag åkte förbi min häst på vägen hem och fixade där. Ska ju flytta hem honom till mamma imorgon. Funderade på om jag skulle packa ihop lite av hans utrustning, men jag tar allting imorgon istället. Hoppas att allt går bra med att köra honom. Det brukar inte vara nåt problem med han, men man vet aldrig när man transporterar hästar, vad som händer...

När jag kom hem så åt jag, satte mig i soffan, somnade.. *suck* Då är ju i princip dagen förstörd..

Vaknade till efter 2 timmar av två kissnödiga hundar som ville ut och gå. Blev lite piggare efter promenaden, men skulle ju inte göra nåt speciellt idag, så jag tog plats i soffan igen. Kollade på en film som hette "Sid & Nancy". Handlade om basisten i Sex Pistols, Sid Vicious och hans flickvän Nancy Spungen. Det sägs att Sid stack Nancy i magen med en kniv när de båda var höga, så hon dog och han åtalades för mordet på henne. Han gick fri mot borgen och dog av en överdos 4 månader senare. Man vet inte säkert att det var han, för det var en till person i lägenheten när hon dog.

Tragisk kärlekshistoria, den stämde inte direkt överens med verkligheten, men filmen var bra gjord. Inget förskönande av knarket.

Jag läste en bok om Nancy Spungen för några år sen, som är skriven av hennes mamma Deborah Spungen. "Inte som andra döttrar" heter den. En bra bok. Inget man blir glad av att läsa, ganska tragisk. Man förstår filmen bättre om man läser boken, Ända sedan Nancy var 11 hade hon velat dö. Hon levde ett destruktivt liv med droger och hon var groupie till många stora rockstjärnor. På en fest med Aerosmith, när alla var höga som hus, så hade de i bandet velat tända eld på Nancy och kasta henne från balkongen. Säg det till en 17-18-åring med en dödslängtan.. Hon ville göra det, men bandet backade och i intervjuer har hon sagt att Aerosmith "chickened out".

Man tror att Nancy hetsat Sid att döda henne, men vad som hände vet väl bara dom två. Tragiska livsöden.



"You were my little babygirl, and I knew all your fears, such joy to hold you in my arms and kiss away your tears, but now you're gone, there's only pain, and nothing I can do. And I don't want to live this life, if I can't live for you.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0