Skitdag

Ibland har man såna där dagar som bara kan fara åt helvete... Idag är en sån dag..

Vaknade kl 10.54. Underbart. Kl 10 skulle jag vara hos MVC och hämta ut p-piller. F*tta! Hade ställt kl på 8, men förmodligen inte sparat larmet, så jag sov som en stock efter att ha jobbat 7 dar i sträck. Gick upp, duscha, ut med hundarna, mot MVC. Som tur var var det en jättegullig tjej som hjälpte mig att få tid imorgon kl 13. Lyckades klämma in mig mellan två andra tider, Yes! Annars var den första lediga tiden den 14 april, så jag är henne evigt tacksam!

När jag var klar där så åkte jag ut med hundarna till mamma. Hon undrade om jag kunde ge hästarna i hagen lunch, så det gjorde jag. Lergegga i hagen och inte hade jag stallkläder på mig heller.. Paragon jagade runt alla hästarna och skulle ha alla höhögar för sig själv, han är så läskig också, för "normala" hästar backar när man säger till dom att flytta sig eller när man går emot dom. Paragon gick efter mig när jag skulle ge en höbal till de som brukar bli lite utstötta. När jag ber honom gå därifrån, då går han emot mig med öronen slickade bakåt och hotar verkligen.

- Du ska inte tro att du kan flytta på mig! Ungefär.. Och när en häst på 500-60 kg går emot en och ser ut som han ska attackera en, då är man inte så kaxig. Jag blev så förbannad och till slut gick han därifrån. Det är andra gången han gör så och sen när jag stod och tittade lite på alla hästar, då flyger Paragon på Joker (som är en liten c-ponny), han hugger tag i manken på Joker, trycker ned honom i leran! Så joker går ner på framknäna, går omkull och rullar ett varv på rygg. Så just nu är inte Paragon populär hos mig kan jag säga!

Till råga på allt, så skulle T-Rose's bandage läggas om. Jag tog in Turbina, och T-Rose kommer efter lös. Tränger sig mellan väggen och mig, springer halvt ner mig på vägen och springer in i en box.. Hästj*vel.. Mamma höll honom när jag skulle linda hans ben.. Och vad händer då? Jo, han sparkar till med bakbenet, inte en, men två gånger. Det gjorde inte ont och han sparkade inte särskilt hårt, men bara grejen att han sparkar gör mig förbannad! För att linda benet gör inte ont på honom. Vi hade tvättat såret och lagt om, då gjorde han inget, men när jag ska linda benet för att inte sårbandaget ska glida ner, DÅ sparkar han! *SUCK!*

Vill inte hålla på med hästar på min enda lediga, hästfria dag!!

Åkte straxt efter det hem, frustrerad, arg och ledsen. Blev inte bättre när jag skulle betala mina räkningar och såg att Form hade dragit pengar för mitt medlemskap som jag sa upp i slutet av förra året! Ringde dom och de sa att tyvärr kommer det dras pengar i april också. Kul! 700 jävla kronor fastän jag inte tränar! Jag har verkligen inte råd med det!!

Blir så less på att vara så beroende av pengar, när man liksom inte har råd att ens köpa mat eller tanka bilen när alla räkningar är betalda. När vänder det? När får man ett bra betalt jobb som man trivs med? Jag kan jobba med VAD SOM HELST, bara jag slipper ångesten och paniken av att inte ha råd att köpa mat.

Kommentarer
Postat av: Bad Ass

Men stumpan, nu blir jag orolig för dig, du ska se att det ordnar om inte call me we fix shit!

2009-03-31 @ 00:08:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0