Tung dag på jobbet...

Åkte till jobbet imorse vid 07.40, eftersom jag alltid är tidig, så tänkte jag att nu kommer jag nog dit lagom till 8. På vägen dit åker jag förbi stallet där min häst står och innan jag passerat kommer jag på: Helvete! Det är ju min vecka att ta ut hästarna!! Svänger in på gårdsplan, sliter av innetäckena, kastar på utetäcken och slänger ut hästarna i hagen med sina höpåsar. Tur att de bara är tre. :) Hoppar in i bilen igen och drar iväg mot jobbet, en bit över hastighetsbegränsningen.. 08.02 stod jag på stallbacken. Mycket skickligt gjort, om jag får säga det själv.. :)

Magnus sticker ut huvudet genom dörren o berättar att han fått möblera om lite i stallet, då en vattenkopp stått o runnit och gjort en av boxarna till simbassäng, så Pleasure stod ute hos hingstarna, Tokyo stod i en box som varit tom. Inte nog med det, Couscous och "Den Lille's" mellanvägg hade blivit lite sned, de måste ha sparkat den eller nåt, den är helt skev.. Så "Den Lille" stod i Pleasures box. Snurrigt.

Det var bara att slänga ut de som skulle ut och sen börja mocka och tömma simbassängen. Det var ju det roligaste av allt.. Tog säkert ut 8 skottkärror med pissblött spån som vägde ett ton, är lite småöm i ryggen nu kan jag säga.. Jag var inte klar med allt förrän kl 12. Så hela dan blev en timme försenad, men men.. Det är sånt man får räkna med när man jobbar i stall. Vad som helst kan hända. :)

Imorgon är jag ledig iaf, ska bara släppa ut hästarna i "mitt" stall.. Om jag nu kommer ihåg det.. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0