Falskspel

Igår fick jag veta sanningen om min "umgängeskrets". Det var väldigt trevligt att få veta vad alla egentligen tycker och tänker bakom ryggen på en. Synd bara att det är EN som vågar säga det till en, straight up. All respekt i världen till den personen. Ska ni sticka kniven i nån så gör det framifrån, inte i ryggen.

Gillade det nån sagt om att jag inte lyssnade. Det värsta jag vet är folk som tycker synd om sig själva, som ska prata om det och söka medömkan. Jag är inte rätt person att prata med då. Jag vrider mig i obekvämlighet och vill helst försvinna från jordens yta. Lyssnar gör jag, men jag gillar det inte. Hur dåligt man själv än har det, så finns det alltid nån som har det värre. Så är det bara.  

Sedan var det utgång med dessa personer.. Jag ville inte alls ut efter jag hört allt, men blev övertalad. Visst, hade väl kul, men det var inte samma sak. Så ni kan vara lugna, ni slipper mig framöver. Ska inte förpesta er tillvaro. Jag är den jag är, tänker inte ändra mig för nån. Jag kanske tar stor plats trots min storlek, men hey, hellre det än att inte synas. Är det nåt ni inte gillar, säg det till mitt ansikte! Sen om jag bryr mig, det är en annan sak.

Hatar folk som snackar skit, ljuger och sprider rykten. Och det där ryktet, hah! Scheisse. Fick bekräftat igår att en sak var ren lögn tex. Om ni ska ljuga, kan ni inte komma på nåt bra då?

Så kan det va. Tänk bara på att den personen som snackar skit med dig, snackar förmodligen skit om dig.

Har sagt det förr, jag vet vilka mina riktiga vänner är och det är dom som räknas. Finns en anledning till att jag inte vill ha 100 "vänner". Man kan inte lita på dom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0