Glömde en sak..

Har ju glömt att skriva i bloggen om att vi har fått föl hemma hos mamma! Mamma ringde mig i lördags när jag var lagom trött och bakis och sa att Eclipse var på G. Det var hon några dagar tidigare också, men det blev inget då, så jag hade väl inga jätteförhoppningar om att det skulle bli en fölning.

Man vill ju inte missa det heller, så det var bara att sätta sig i bilen och åka till mamma. När jag väl kommer fram så går Eclipse i hagen med två små hovar som sticker ut "där bak", så nog var hon på G alltid! Allt gick jättebra och hon var superduktig och skötte allting själv. Lilla fölet, som var ett sto, var uppe på benen efter en 40 min kanske. Helt sjuk att de kan stå upp så tidigt i livet!











Sto, fux med bläs och tre vita strumpor.
E: Sandakan U: Eclipse - Krius xx

Namnförslag?

Kommentarer
Postat av: Towe

Hon är jättefin! Vad skönt att höra att allt gick bra!

Hur går det med namnen?

Jag har brainstormat :P Lycka till!

Hotshot, Everquest, Countess, Sunrise, Tequila Sunrise, Katie, Sundancer, Touch of Spring, Spring Breeze.

2009-05-13 @ 00:28:33
URL: http://towiss.blogg.se/
Postat av: Anna

Tack! Det tråkiga är att Eclipse ägare kommer få fölet, så får vi behålla Eclipse. :( Hon ska betäckas i år igen, så får vi behålla nästa föl istället. Tråkigt bara att det här fölet blev så fint! Men det är bara att vänta ett år till... Så det är inte så viktigt med ett fint namn, eftersom hon ändå inte kommer bli vår.. :P

2009-05-13 @ 10:33:24
Postat av: Bad Ass

THUNDER!!! Det är ju givet, the battle is over;)

2009-05-13 @ 17:20:29
Postat av: Anna

What about Rocky Bruce?

2009-05-13 @ 18:25:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0