Oväntad gravsättning

När jag åkte ut till mamma idag så var det ingen hemma, så jag åkte upp till hästarna på sommarbetet. På vägen dit mötte jag Sture och mamma, de stannade och vevade ner rutan och berättade att Mysan, mammas katt, var död. De hade hittat henne död imorse på vägen utanför huset. Överkörd. Så jävla tråkigt, dessutom var hon med ungar och skulle föda nästa vecka. Hon var så där fint grå som katten i whiskas-reklamen. Jag hade planerat att ta en av hennes ungar om det blev nån grå.. Men icke.. Usch.

Mamma hade köpt två krukor med rosor som hon satte på Mysans grav och den andra på Baloos grav. Det är ganska exakt ett år sen han gick bort också. Bam-Bam.

På sommarbetet mådde alla hästarna bra iaf. Jag gosade en massa med lilla Smulan, tror jag hon heter, men jag kallar henne Bebis. Hon är 6 år men ser ut som en unghäst. Inget bra betyg.. Men så är det. Brukar borsta och pyssla om henne när jag är där, så hon tappar vinterpälsen nån gång.


Mysan


Vila i frid Mysan


Baloo's grav


Fina Bam-Bam


Jag och Bebis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0