Pushing me away

Jag skulle se Linkin Park 1996, när de skulle komma till Sverige och spela, men ställde in. Stor besvikelse, huge! Sen 2007 när jag var i Stockholm och hälsade på hemma hos Micke (äldre bror), så ringde det på hans telefon, han babblade nåt om att han inte orkade det ikväll osv. När jag frågade vem det var, så sa Micke - Äh, det var Farsan som ville att jag skulle gå på Linkin Park med Simon, (vår lillebror).

- VA?!

Jag slängde mig på telefonen och ringde pappa. - JAG KAN GÅ MED SIMON!!!

Pappa hade köpt biljetterna, men han är inget större LP fan.. Hehe.. Så jag fick gå med min underbara lillebror och jag har aldrig sett någon rocka så hårt som han gjorde då! Han kunde alla texterna, Stog med näven i vädret och headbangade, stampade fötterna, vrålade och bara rockade! 11 bast var han då!

Vi hade sjukt kul och båda var helt lyriska efter konserten. Jag blev lite förvånad över hur många hits de har haft. Man har ju inte tänkt på det, men det är klart.. Det blir väl några stycken på lite drygt 11 år. Hela introt av konserten var bara en lång nostalgitripp och man sjöng med i alla låtar.



"Numb" och "Pushing me away". Fattar inte hur hans röst håller under en hel konsert. Så mycket vrål, så mycket sjungande och rösten spricker aldrig! Just de här låtarna är ju ganska lugna, men det var inte de andra.. :)



"Lying from you" Kolla vid 0.36.. Awesome! Så himla bra stämning på hela konserten, lätt den bästa jag varit på, ever!



Introt, det var här jag förstod att det skulle bli en grym konsert...



"Breaking the habit". Grymt intro på låten. Kolla vid 0.56.

Inte jag som har filmat, jag hade fullt upp med att rocka loss med lillebrorsan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0