Bomull för själen

Idag var det personalmöte mellan 8.30-11, sen lämnade jag av Catrin, åkte hem, bytte om, hämtade Lola, skjutsade Ann-Charlotte till saab och åkte till slut hem till mamma. Hovslagaren var ute och kikade på T-Rose som fått två stora "fickor" på undersidan av båda sina framhovar. Precis vid bärranden har det skavts upp två stora (8 cm långa och 1,5 cm djupa) fickliknande skåror. Asknepigt.

Så hingstbedömningen i Jönköping imorgon var inte att tänka på. Han är halt som ett as och förhoppningsvis räcker det med att spola rent med jodopax. Gör det inte det måste man kanske gipsa för att hålla all skit borta ur "fickorna".

Hjälpte mamma i stallet med att mocka och allt vad det innebär. Lullade runt i stallet och fixade och donade. Plötsligt var klockan 18 och hästarna skulle in. Mister, Inka, Pajas, Eclipse, Sunbeam, Sune, Paragon, Nikitita, Turbina, Corlando, T-Rose, Wariant, Pint, Gudrun, Cavatina,Optimus Pride och Kairos. (Glömde jag nån?)

I lösdriften går Joker, Bremer, Pondus och Svartur.  Ett helt kompani att hålla reda på...

Men när man varit ifrån hästarna en längre tid så är det lätt att glömma vilken inverkan de har på en. Man är så uppe i "dom" så man stänger av allt annat. Jag lyckades stänga av han idag.

Och det är verkligen bomull för själen...


Kommentarer
Postat av: Sanna

Ååå...Pondus hette en grinig hingst, som jag fick rida några gånger på ridskolan... han bet mig. :( Gött att bara koppla bort...det kan vara väldigt nyttigt.

2009-11-20 @ 15:21:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0