Insnöad

Jag skulle jobba 8-17 idag, så strax innan halv 8 gick jag ut till bilen och ska börja sopa bort all snö på den. Får en liten chock när jag kliver ut i snön och den når upp till knäna. Oki, jag är inte lång, men det hör inte hit. Det var en jäkla massa snö iaf. Tar borsten och ska börja sopa bort på rutorna och det är säkert 3 dm snö innan jag kommer in till rutan... På taket var det ca 0,5 m.

Så jag pulsade runt där med snö till knäna och försökte så gott jag kunde få bort det mesta av snön. När jag till slut kommer in i bilen så backar jag nån meter, sen är det tvärstopp. Kunde inte ens köra fram igen.

- Jaha.

Bara ringa chefen och säga som det är. Catrin som jag skulle jobba med hade inte heller kommit ut med sin bil. Kan tänka mig att det är några stycken som inte kommer till jobbet idag...

Jag gillar ju snön och vill inte klaga på den, för det är det tillräckligt många som gör ändå. Det räcker ju bara att tänka på alla snölösa jular man haft flera år, då tar jag bra mycket hellre en vit jul som varar ända fram till påska.

Så det så.


Kommentarer
Postat av: Stina

Men lika gott är väll de att stanna hemma :D

2010-02-20 @ 13:58:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0