Me like fynda

Jag och Kata drog till Röda Korsets secod hand idag.. And I sooooo don't regret doing that!

Det började med att jag hittade den här när jag bläddrade bland de hundratals lp-skivorna som de har i backar. Hallelujah!

Sen hittade jag den här! Pappa är ju ett big fan av Ron Wood, så jag ringde upp honom. Han sa att han redan hade den på cd, men jag lyckades övertala honom att det är bra mycket coolare att ha en retro lp-skiva istället. Sen berättade jag att den kostade 15 kr, så då lät han mig köpa den till honom.

När jag bläddrade vidare så hittade jag Roy där också! Eftersom han och Mr Cash var goda vänner och grannar i verkligheten, så tyckte jag att det var synd att sära på dom nu.

När jag bläddrade vidare samtidigt som pappa hängde kvar i luren så vrålade jag till "Rod Stewart!!". Pappa är ett riktigt old fan av Roddan. Den tidigare versionen, inte den nördiga "I am sailing" versionen. "Vad kostar den då?" frågade pappa. "Allt kostar 15 kr pappa", klarlade jag för honom och han hade nog lite svårare att dölja sin entusiasm..

As I went on.. "Tom Petty!!!" Som pappa också gillar skarpt. "Vilket album är det?" "Köp den också!" Lika bra att passa på när det är billigt...

Med pappa kvar i luren fortsatte jag mitt fyndande då jag skymtade Mr Cash's namn igen. Hell yeah! Mine!

Köpte den här för att det var ett coolt omslag.. :)

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0