Sjuka djur

När jag gjorde rent kattlådan imorse så såg jag att Spot kissat blod. Jag tenderar att alltid tänka det värsta och såg mig själv behöva åka till Åsa (veterinären) igen och avliva henne. Jag var där i onsdags och avlivade mitt ena marsvin och på torsdagen var mamma tvungen att avliva Pajas, så jag känner inte riktigt att jag orkar med att avliva fler djur. Speciellt inte Spot som jag haft i 11 år.

Jag ringde Åsa och lämnade ett meddelande på hennes telefonsvarare. Under tiden kollade jag lite på nätet och det är troligtvis en kraftig urinvägsinfektion och att det kommer blod beror oftast på urinkristaller som irriterar blåsan. När Åsa ringde tillbaka så sa hon samma sak som jag läst, så jag fick tid kl 20.30 ikväll.

Hon ska kolla igenom och känna på Spots mage och sen blir det antibiotikakur med specialfoder. En dyr historia kort sagt och med min inkomst denna månad så kan jag inte göra annat än att jubla...

Men bara Spot blir frisk så är det ju värt det. ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0