Smile though your heart is breaking

Short and sweet.. Så kan man beskriva det.

Blev lite oväntat singel här ikväll. Är lite avtrubbad, förvånad och chockad känslomässigt. Rent logiskt så var det väl bättre att det hände nu än sen.

Jag vet inte om jag fungerar bäst som singel eller i ett förhållande. Var ju singel ett längre tag innan jag träffade honom och det är skönt att bara ha sig själv att tänka på. Man kan göra vad fan man vill utan att tänka på eller ta hänsyn till någon annan. Samtidigt finns ju ofta känslan att man skulle vilja ha "nån" när man är singel. Sen när man är i ett förhållande så brukar man sakna att vara singel och bara ha sig själv att bry sig om.

Man är aldrig nöjd.

Jag försöker ändå se ljust på situationen. Jag brukar ha lätt att stänga av, gå vidare. Har inget behov att vara vän med ett ex. Och snart är sommaren här och då är det inte dumt att vara singel, eller hur?

Självklart kommer man sakna såna där små grejer, sånt man bara delar med en pojkvän. Sättet vi sa "Babe" på till varandra, sättet han fick en att skratta när han sa "I've got a surprise for you" (alla som har sett Forgetting Sarah Marshall vet vad jag menar). Sättet han brukade säga "Good morning ladies" till mina tatueringar. Bara att ha nån där.

Man har många bra minnen tillsammans trots att det inte varade så länge.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0