26 days and counting...

Nu har det gått 26 dagar sen jag slutade äta kött. Det har faktiskt gått riktigt bra! Visst kan man sakna smaken av kött och gamla favoritrecept som innehåller kött, men inte så farligt som jag trodde det skulle vara. Kanske för att jag den här gången tillåter mig själv att äta fisk. Dubbelmoral enligt vissa, men det viktigaste för mig är att djuren har det bra, och fiskar har ju ett bra liv tills de blir uppfiskade så att säga.
.
Jag tror också att det är bra att inte göra "allting på en gång", som jag gjorde sist jag försökte bli vegetarian. Det blir en så stor omställning så att det är lätt att ge upp. Nu kan jag tänka mig att äta kött där man VET med säkerhet att djuret haft ett bra liv och ett bra avslut, utan stress och lidande.
.
Alla behöver inte bli vegetarianer, men alla kan äta midre kött, eller vara mer noggranna med vilket kött man köper, t.ex svenskt och KRAV-märkt, så är man en bra bit på rätt väg.

Kommentarer
Postat av: Lova

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din sida, men jag är glad att jag gjorde det :D. Prenumererar nu på din sida på BlogLovin'!

2011-07-11 @ 13:36:13
URL: http://gravidforsakring.net
Postat av: Smsa Låna

Jag råkade snubbla in på din blogg av en ren slump och jag har läst några av dina blogginlägg - det märks att du gillar att blogga :)

2011-07-20 @ 08:03:56
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0